SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU Zgon należy zarejestrować natychmiast po otrzymaniu od lekarza karty zgonu, w usc właściwym dla miejsca, w którym zgon nastąpił.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
URZĄD STANU CYWILNEGO POKÓJ NR 8.
NR TELEFONU (86) 716 32 12 lub 716 32 26

GODZINY PRACY PONIEDZIAŁEK – PIĄTEK 7.30 – 15.30


WYMAGANE DOKUMENTY
1. KARTA ZGONU WYSTAWIONA PRZEZ LEKARZA.
2. DOWÓD OSOBISTY OSOBY ZMARŁEJ.
3. PASZPORT OSOBY ZMARŁEJ.
4. DOWÓD OSOBISTY OSOBY ZGŁASZAJĄCEJ – do wglądu.
5. ZEZWOLENIE PROKURATORA – JEŚLI ZGON NASTAPIŁ Z PRZYCZYN NIENATURALNYCH.


OPŁATY
TRZY PIERWSZE ODPISY SKRÓCONE AKTU ZGONU WYDAJE SIĘ BEZ OPŁAT

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
NIEZWŁOCZNIE

TRYB ODWOŁAWCZY

NIE PRZYSŁUGUJE

PODSTAWA PRAWNA Art. 10 ust. 1, art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego /t.j. Dz.U. z 2004r., Nr 161, poz. 1688 z późn. zm/, ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych, Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej zał. 1 i 2 do Zarządu Ministra Gospodarki Komunalnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu cywilnego,sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich kontroli, przechowywania i zabezpieczania oraz wzorów aktów stanu cywilnego ich odpisów, zaświadczeń i protokołów (Dz. U. Nr 136, poz. 884, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego(tekst jednolity z dnia 10 września 2000 r. (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)





Drukuj artykuł
Zamknij